tisdag 4 mars 2008

Tänkte bara visa hur det ser ut i vâr trädgârd just nu. Pâskliljorna blommar för fullt och även buskar och träd är fulla med knoppar. Jag väntar otâligt pâ körsbärsträdet som är i full blomning överallt annars utom just i vâr trädgârd. Det började sâ bra, men den fick väl en köldchock av alla nordliga och uschliga vindar som sveper in över oss just nu.
Nu är jag dâ inte en super-fotograf, men det är faktiskt pâskliljor i bakgrunden och busken (av nâgot slag) är full med knoppar.

Jag vet ju att vâren inte är sâ lângt borta i Sverige heller, med den milda vintern som varit.

4 kommentarer:

Kol och Rosors sa...

Visst har vintern varit mild, snödropparna är uppe,tulpanerna är ca.10 cm. Härligt att se påskliljor,brukar köpa de första till påsk i kruka då är det vår.
Körsbärsblom är underbar,tänker på Bröderna Lejonhjärta då.
Kan jag skriva in Dej på min blogglista?
Hälsningar L-Lott

Pernilla sa...

Åhh vill oxå ha vår och påskliljor i rabatten men här vräker snön ner.. Så lyckans dig

Kram på dig

Karin Lindström sa...

Hej Marika,
Jag bor ju i sörmland och här börjar våren komma, men inte alls så långt än. Våra snödroppar har precis slagit ut. Men visst är det underbart och framförallt dom allt ljusare dagarna!
kramar
Karin

ängeln i vitt sa...

Jag längtar jag oxå, vill kunna sitta ute och fika.

Ha det ott
Kram carina