måndag 10 mars 2008

Hâller ni inte med om att kaffe och te är mycket "godare" när man dricker ur fina muggar eller koppar?
Jag köpte för ett tag sedan kaffekoppar här i Frankrike och nu nar jag kollade runt lite pâ Nordljus sâ hittar jag tekoppar och annat i exakt samma stil. Sâ här ser de ut:

Mjölkkanna och sockerskâl

Tekopp

Vattenkanna

Igâr söndag tillbringade jag hela dagen med att mâla om köket och skâpluckorna. Ett pillergöra eftersom taket bestâr av massa bjälkar som gâr ner en bit pâ väggen. Foto kommer när allt är klart.

10 kommentarer:

Kol och Rosors sa...

Jag håller med dej!
Vilken sött servis,så mycket detaljer på den särskilt den lilla pärlraden runt om...

Väntar med spänning på ditt nymålade kök.

Min butik ligger i Södra Dalarna i Smedjebacken mellan Ludvika & Fagersta.

Ha det så gott & en fortsatt trevlig vecka!

L-Lott

Karin Lindström sa...

Hej,
Vilken söt sevis, jag gillar också vitt porslin.
Det tar tid att måla, men så härligt när man blir klar. Ska bli kul att se hur det blev!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Karin

Mitt hem i Frankrike sa...

Oj oj vad fint !!! Du har rätt det är alltid härligt att dricka ur en fin servis

kram på dig gumman

n o r d i n g å r d e n sa...

Håller med, ljuvliga koppar och kanna! Mari.

tinginneoute sa...

Hej
Söt servise, visst är det så vacker med vitt och romantiskt.
Tack för titten
Ha en fortsatt trevlig dag.

ängeln i vitt sa...

Jag håller med dig ju finare dom är dess godare smak. Dina är helt underbara.

Ha det gott
Kram Carina

junhe sa...

håller med dig fullständigt, har köpt koppar från greengate och allt drickbart smakar så mycket bättre...hur som helst är det mycket mysigare att dricka ur dem =)

Lilla Blanka sa...

Håller med! Vilka fina koppar och kannor du visar...jättesött!
Vad kul med ommålningen..skall bli så spännande att se resultatet sedan!
Kram
Mia

Pernilla sa...

Hejsan

Vilken fin servis. Det är så rätt med vitt porslin som man kan kombinera fritt.

Kram

Kol och Rosors sa...

Glad Påsk på dej!

L-Lott