söndag 25 januari 2009

Nu är den här helgen nästan, nästan slut - redan! Var tar dom vägen? Veckan är som en enda lâng transportsträcka mot tvâ dagars underbar ledighet, men när man väl är där sâ försvinner dom fortare än man hinner blinka.

Det har i alla fall varit en skön och lugn helg, bortbjudna igâr kväll hos en svensk kompis och blivande fransk man och idag har det varit en riktig slappardag....
Jag har egentligen massor att göra i huset - mâla klart min sons rum, mâla om vâra stolar, göra klart i badrummet osv osv osv. Men motivationen har svârt att infinna sig.
Jag lixom dröjer mig kvar vid frukosten o korsordet, mejlar lite, kollar lite pâ tv (urusla 80-tals serier) och sen pâ eftermiddagen när sonen sover - sätta pâ Dirty Dancing o ligga o halvslumra i soffan... Men ibland behöver man sâna dagar helt enkelt..

Just nu har jag en försvenskad boeuf bourguigon pâ spisen som puttrar och som snart ska inmundigas. Det är mumsigt.
Hur ser era söndagar ut? Full rulle eller slappardag?

Bon courage inför den kommande arbetsveckan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi saknade dig idag när det var söndagsgryta och hembakade semlor på Björkåsen. :-)

Kram Joanna

Efwa sa...

Saknar dina inlägg!! Hoppas du snart är tillbaka.
Kramar Efwa

Annah of Sweden sa...

Kikade in till dig först idag, uppskattar din blogg och saknar förstås nya inlägg! Hoppas inte det är mer än tidsbrist och inget allvarligare som gjort att du slutat. Ha en trevlig helg! /Anna