måndag 14 april 2008

Maskeraden i lördags var jätteskoj! Jag var utklädd till den här damen:

Alla förstod vem jag var, sâ det var ju kul och jag kom till och med tvâ i omröstningen.. Min kompis Steph som har bloggen La Maison de Campagne var ocksâ väldigt bra utklädd, men till vad lâter jag henne berätta själv.
Jag har inga bilder ännu eftersom vi hade glömt ladda batterierna till vâr kamera - som vanligt.

Just nu sitter jag och funderar pâ hur och vad vi ska göra med vâr trädgârd. Det är ju hög tid för det nu. Äppelträden blommar för fullt och björkarna är utslagna.. Fast vârvärmen lâter ännu vänta pâ sig...
Nu är det skollov i Frankrike och det är vääldigt lugnt pâ jobbet, sâ dâ passar jag pâ att fâ lite inspiration till trädgârdsarbetet. Jag visar här ett urval pâ lite härliga bilder. Inte alla direkt genomförbara pâ vâr lilla plätt, men kan ju alltid drömma sig bort!! Nu vill jag ha VÄRME!!!





9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rolig utklädnad : ) Ja visst är det typiskt med kamera batteriet!! Alltid när man verkligen behöver den är den urladdad.
Håller oxå på och funderar över vår lilla trädgårds plätt.. det är svårt att veta hur man vill ha det. Jätte fina inspirerande bilder du visar : ) Fick lite ideèr nu!

Kram
Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

MIn favvo..kleopatra..med klätt ut mig till henne juu;)

Ååå såå vackert ni har..ser sååå skönt ut ju!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Lila sa...

Vilka härliga bilder du visar. Nej, drömma får man aldrig sluta göra. Tänk vad tråkigt livet skulle bli.

Kramis Lila

Kol och Rosors sa...

Är det inte typiskt, känner igen detdär md att ladda batteri,men det gick ju bra iallafall... lyckad placering...

Härliga bilder du visar...
Era äppelträd blommar... mina ser jag ett mycket litet tecken att de börjar vakna... har 10 st, men idag skiner solen helt underbart.

Ha det så gott & en fortsatt trevlig vecka!
Kram L-Lott

Mitt hem i Frankrike sa...

Tack gumman for uppvaktningen i lordags och i mandags med fina blommor, det var verkligen jatte kul fest, och du var jatte bra som cleopatra!!

kram

Lilla Blanka sa...

Hej!
Vad kul att maskeraden blev lyckad och att din utklädnad blev bra!

Åh...är det er trädgård och utikten..den är ju helt fantastisk...jag vill flytta till Frankrike jag med :)

Stor kram vännen
Mia

Pernilla sa...

Tack snälla för kommentaren angående vår vind.. Låter som om ni oxå har en del projekt i framtiden.. KUL.

Vilken vacker trädgård du visar..Sån inspiration.

Kram på dig /Pernilla

Efwa - Medea sa...

Vad kul att se hur ni renoverar ert hus. Jag och min man har i helgen varit i Arles och skrivit på köpekontraket för vårt hus. I höst börjar vi renovera. Jag har tänkt starta en blogg för idéer och senare vår renovering.
Älskar klimatet i Provence och nu i helgen var det verkligen underbart, som sverige-sommar.

Efwa sa...

Ska bli spännande att se hur din trädgård ser ut och vad du ska göra med den.